According to a recent survey of more than 2000 people surveyed on Statista, about 11% of Germans regularly listen to podcasts in 2018. Smartphones and the area-thinking Internet in particular give the opportunity to listen to podcasts easily and at any time. Podcasts bring more emotions than texts to the listener and thus stick longer from a marketing point of view. Furthermore, the costs and costs of production are now low. So could it also be a sensible alternative for companies and also for my blog?

What is a podcast

According to Wikipedia, a podcast is defined as follows: A podcast is a series of mostly subscribed media files (audio or video) over the Internet. The suitcase word is composed of the English broadcasting name Broadcast and the name for the (dominant) portable MP3 player iPod, with whose success podcasts were directly connected.

Wichtge Facts about Podcasts

In the portal Statista, a lot of information about podcasts was listed sensibly. I will summarise the most important ones here.

Germany is not the absolute top podcast country with 11% but still has potential. Especially in countries such as South Korea (53%), Spain (39%), Ireland (37%) and USA (35%) podcasts are much more popular.

The majority of podcasts in Germany are most available via smartphone (73%) and PC (61%) Streamed. Youtube and music streaming platforms such as Spotify, Audible and iTunes are often used for this purpose.

The majority of users listen to either one podcast per week or one per month. Regular users listen to podcasts for up to 40 minutes per week and perceive 20-30 minutes as the optimal length per podcast broadcast. The majority of topics are news/politics (45%), film and television (41%), sports/music (both 38%) and science with 29%.

Technical equipment for podcasts

Since April 2020, because of Corona, I no longer use my USB microphone for my videoconferencing, but a condenser microphone with USB audio interface. While the USB microphone has a very good sound, I am now switching to studio quality, which is also really suitable for a podcast. Thanks to the audio interface, the sound is recorded almost like a mixing console and the significantly better condenser microphone provides a clearer sound. By comparison, the set costs about 200 euros and the USB model only 40-60 euros.

My audio set for a studio quality in the video and conference call and maybe soon in the podcast

Tips for podcasters

As always, content with added value is important. So write each episode individually with clear tips and hints, or then publish a summary as a blog article. Working with experts can also be helpful for a podcast, for example. as an interview.

But what do you say in the podcast? Important and often requested content is best for bloggers or companies. It is now necessary to explain these in an even more comprehensive and in-depth way and also to provide background information.

Verdict: Postcast for Agile-Unternehmen.de?

As you realize, I have dealt with enough facts and figures about podcasts and also the appropriate equipment at home. Now the question arises whether I should make a podcast myself in order to explain my content in more depth besides the blog articles. I would add more information to the most read blog articles. What do you think of it? Would you like to hear that and if so with or without video?

Würden Sie einen Postcast zu meinen Blog hören?

Image source: https://pixabay.com/de/photos/mikrophon-audio-computer-338481/

Genderhinweis: Ich habe zur leichteren Lesbarkeit die männliche Form verwendet. Sofern keine explizite Unterscheidung getroffen wird, sind daher stets sowohl Frauen, Diverse als auch Männer sowie Menschen jeder Herkunft und Nation gemeint. Lesen Sie mehr dazu.

Falls es noch Fragen gibt, können Sie mich gerne anrufen. Hierzu einfach im Buchungssystem nach einen freien Termin schauen. Ich nehme mir jeden Monat einige Stunden Zeit um mit Lesern zu interagieren.

Helfen Sie meinem Blog, vernetzen Sie sich oder arbeiten Sie mit mir

Sie haben eigene, interessante Gedanken rund um die Themenwelt des Blogs und möchten diese in einem Gastartikel auf meinem Blog teilen? – Aber gerne! Sie können dadurch Kunden und Fachkräfte ansprechen.

Ich suche aktuell außerdem Werbepartner für Bannerwerbung für meinen Blog. Sollte es für Sie spannend sein Fachkräfte oder Kunden auf Ihre Seite zu leiten, dann bekommen Sie mehr Informationen hier.

Vernetzen Sie sich in jedem Fall auf Xing oder LinkedIn oder kontaktieren Sie mich direkt für einen Austausch, wenn Sie gleich mit mir ins Gespräch kommen wollen. Werfen Sie auch einen Blick in meine Buchvorschläge zur Digitalisierung, vielleicht wollen Sie mir auch ein Buch empfehlen?

Ich arbeite gerne mit Unternehmen zusammen. Sie können mich ebenfalls gerne bezüglich folgender Punkte anfragen:



Avatar
Author

I blog about the impact of digitalization on our working environment. For this purpose, I present content from science in a practical way and show helpful tips from my everyday work. I am a manager in an SME myself and I wrote my doctoral thesis at the University of Erlangen-Nuremberg at the chair of IT Management.

Durch die weitere Nutzung der Seite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen

Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn du diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwendest oder auf "Akzeptieren" klickst, erklärst du sich damit einverstanden.

Schließen