The advancing digitalization is putting increasing pressure on established business models and almost all processes – from communication and recruiting to the business model or even their own products. On the other hand, it also offers plenty of opportunities. But how does a company become fit for the digital future?

Digital readiness index

In order to determine the digital readiness, a digital readiness index was created by the initiative “Neuland”. It measures the arrival of companies in the digital world on the basis of 150 criteria. The study speaks of a digital Darwinism that makes companies “die” if they miss the digital transformation. The major consulting firms also offer their own metrics and methods to measure this readiness. It will include phrases such as “It’s time to digitize processes that focus on users” or “No question: this experience will also fundamentally change customers’ expectations of communication, services and product offerings with and from companies.” However, these studies do not currently provide an answer to this digital transformation. There are certainly numerous methods to counteract the propagated digital Darwinism. In the following, the structural change from companies to agile companies will be examined under the keyword “digital agility.

Digital agility

digital agility
The digital transformation drives companies from predictability to risk (own representation according to an idea by Brandes et al.).

There is already an article about Tham digital agility in the blog. Technology must not be an end in itself, the new type of value creation counts in transformation. Only agile companies, for example, can adequately meet the challenges of faster markets and technology in the future. Markets and technological opportunities require companies not only to be agile and evolutionary to react to environmental changes, but also to react quickly and adequately. From pioneer to settler, as can be seen in the illustration of Brandes. There is also an article on leading digital with more explanation. For example, digital and agile companies are currently in high demand. Concepts around holocracy, democracy and sociocracy define the management world and promise to “revitalise companies and free them from complexity. However, all concepts are not yet coined for the digital transformation and do not yet provide a clear answer. We are currently in the process of working with companies to carefully verify the feasibility of digital transformation.

Genderhinweis: Ich habe zur leichteren Lesbarkeit die männliche Form verwendet. Sofern keine explizite Unterscheidung getroffen wird, sind daher stets sowohl Frauen, Diverse als auch Männer sowie Menschen jeder Herkunft und Nation gemeint. Lesen Sie mehr dazu.

Falls es noch Fragen gibt, können Sie mich gerne anrufen. Hierzu einfach im Buchungssystem nach einen freien Termin schauen. Ich nehme mir jeden Monat einige Stunden Zeit um mit Lesern zu interagieren.

Helfen Sie meinem Blog, vernetzen Sie sich oder arbeiten Sie mit mir

Sie haben eigene, interessante Gedanken rund um die Themenwelt des Blogs und möchten diese in einem Gastartikel auf meinem Blog teilen? – Aber gerne! Sie können dadurch Kunden und Fachkräfte ansprechen.

Ich suche aktuell außerdem Werbepartner für Bannerwerbung für meinen Blog. Sollte es für Sie spannend sein Fachkräfte oder Kunden auf Ihre Seite zu leiten, dann bekommen Sie mehr Informationen hier.

Vernetzen Sie sich in jedem Fall auf Xing oder LinkedIn oder kontaktieren Sie mich direkt für einen Austausch, wenn Sie gleich mit mir ins Gespräch kommen wollen. Werfen Sie auch einen Blick in meine Buchvorschläge zur Digitalisierung, vielleicht wollen Sie mir auch ein Buch empfehlen?

Ich arbeite gerne mit Unternehmen zusammen. Sie können mich ebenfalls gerne bezüglich folgender Punkte anfragen:



Verwendete Quellen anzeigen

Brandes, U., Gemmer, P., Koschek, H., & Schültken, L. (2014). Management Y. Munich: Campus Verlag.

Avatar
Author

I blog about the impact of digitalization on our working environment. For this purpose, I present content from science in a practical way and show helpful tips from my everyday work. I am a manager in an SME myself and I wrote my doctoral thesis at the University of Erlangen-Nuremberg at the chair of IT Management.

Durch die weitere Nutzung der Seite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen

Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn du diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwendest oder auf "Akzeptieren" klickst, erklärst du sich damit einverstanden.

Schließen