Chatsbots are on everyone’s mouth and could significantly change the world of work in companies. For example, the use of chatbots offers a complete revolution in corporate customer service. On the other hand, this could also lead to massive job losses and also make numerous job profiles such as the call center agent no longer necessary. In the following article, I would like to explore the current and following possibilities of chatbots.

Klarmobil Chatbot

The first thing I did was look at Klarmobil’s chatbot. According to the mobile operator, 1000 customers use the chatbot per week and ask just under 6 questions. In addition to the classic customer advisors, the bot answers a set of standard questions similar to the FAQ.

WeatherOnline Chatbot

I found another great use case at WetterOnline. There I can give the bot special instructions. These are e.g. show me every morning the weather on my mobile phone or show me the weather in Berlin. Also I can ask the bot around the weather. Very practical!

H & M Chatbot

The H & M bot is available in the KIK Messenger. You can exchange questions about the outfit or just ask questions like: What suits my style or my clothes. The bot also asks me questions such as: How old are you and what style do you prefer?

Maggie Chatbot

I find the bot of Maggie quite funny, which gives me recipes and ideas for my diet on demand. I can name ingredients or express special wishes and the bot is looking for something suitable for me.

Telekom HR-Chatbot

Telekom has the bot Katy, which means career at T-Systems. The bot helps applicants find information about the corporate culture, information about entry opportunities or employer benefits. The bot also helps you find the right place with tips and tricks.

Chatbots – these are the possibilities

Chatbots now offer great value for users. That overwhelmed me because bots were hardly mature a few years ago and no conversations were possible. The companies hope to provide 24/7 customer support as well as cost reduction and improved service time.

According to Gartner, total investment in chatbots is expected to increase from 680 million to 2.4 billion dollars (keyword robotic processing). Currently, most chatbots are limited to simple use cases and offer a supplement alongside the core business and customer service of the companies. However, this could one day change. So it remains exciting!

Image source: Pixabay

Genderhinweis: Ich habe zur leichteren Lesbarkeit die männliche Form verwendet. Sofern keine explizite Unterscheidung getroffen wird, sind daher stets sowohl Frauen, Diverse als auch Männer sowie Menschen jeder Herkunft und Nation gemeint. Lesen Sie mehr dazu.

Falls es noch Fragen gibt, können Sie mich gerne anrufen. Hierzu einfach im Buchungssystem nach einen freien Termin schauen. Ich nehme mir jeden Monat einige Stunden Zeit um mit Lesern zu interagieren.

Helfen Sie meinem Blog, vernetzen Sie sich oder arbeiten Sie mit mir

Sie haben eigene, interessante Gedanken rund um die Themenwelt des Blogs und möchten diese in einem Gastartikel auf meinem Blog teilen? – Aber gerne! Sie können dadurch Kunden und Fachkräfte ansprechen.

Ich suche aktuell außerdem Werbepartner für Bannerwerbung für meinen Blog. Sollte es für Sie spannend sein Fachkräfte oder Kunden auf Ihre Seite zu leiten, dann bekommen Sie mehr Informationen hier.

Vernetzen Sie sich in jedem Fall auf Xing oder LinkedIn oder kontaktieren Sie mich direkt für einen Austausch, wenn Sie gleich mit mir ins Gespräch kommen wollen. Werfen Sie auch einen Blick in meine Buchvorschläge zur Digitalisierung, vielleicht wollen Sie mir auch ein Buch empfehlen?

Ich arbeite gerne mit Unternehmen zusammen. Sie können mich ebenfalls gerne bezüglich folgender Punkte anfragen:



Avatar
Author

I blog about the impact of digitalization on our working environment. For this purpose, I present content from science in a practical way and show helpful tips from my everyday work. I am a manager in an SME myself and I wrote my doctoral thesis at the University of Erlangen-Nuremberg at the chair of IT Management.

Durch die weitere Nutzung der Seite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen

Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn du diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwendest oder auf "Akzeptieren" klickst, erklärst du sich damit einverstanden.

Schließen